۱۳۸۹ تیر ۱۱, جمعه

تابستانه ها

الان که هوا گرمه، وقت غذاها ی آماده ی تابستونه. نون و پنیر و ... رو که همه بلدین. (لازم به ذکر نیست که جای سه نقطه اش رو یه موجود خنک و آبداری که از یخچال در میاد پر می کنه)

من دیشب با یه ترکیب دیگه آشنا شدم. کسی که یادم داد گفت یونانیه. و هنوز لقمه ی آخر از گلوم پایین نرفته بود یاد "تک خوری نکنید" مریم افتادم. چیز سختی نیست، یکی از اعضای خانواده ی طالبی ها رو لازم داره و پنیر فتا و چند برگ تازه ی نعناع.

یه ظرفی که بشه درش رو کیپ بست بردارین، طالبی یا دستنبو رو توش خورد کنین (مثلا در ابعاد دو تا حبه قند چسبیده، که بشه با چنگال راحت خورد، اونقدر هم درشت نباشه که مزه های دیگه توش فرو نره). طالبی مورد نظر لزومی نداره خنک باشه، این ترکیب بالاخره باید بره تو یخچال یه مدتی رو سر کنه. همین که از خرید اومدین هم می تونین دست به کار بشین. پنیر فتا رو هم هر چقدر که دوست دارین در ابعاد یه حبه قند می برید و قاطی طالبی ها می کنید. حواستون باشه که ترکیب رو شور نکنین، بعله، فتا شوره! حالا دیگه نوبت برگ های تازه ی نعناع ئه که یه کمی تو دست مچاله شون کنین و اضافه شون کنین به بقیه ی رفقا.

در ظرف رو ببندین و حسابی تکونش بدین، یک چیزی در مایه های "هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید" تکون اش بدین و فریادها و خشونت تون که تموم شد بگذاریدش تو یخچال چند ساعتی بمونه.

توصیه ی اکید اینه که بذارین وقتی از گرما له له زنون برگشتین خونه، به عنوان شام بخورین! (اگه سیر نمی شین خب به قول مامان بزرگم با نون بخورین!)

۳ نظر:

  1. باشه احسان، بهتره طالبی نارنجی پیدا کنم که عکس خوشگل بشه، حالا پیدا نشد هم با همین طالبی سبزم عکس می گیرم

    پاسخحذف
  2. یک زمانی قرار بود اینجا عکسی گذاشته شود!

    پاسخحذف