۱۳۸۹ تیر ۱۹, شنبه

تابستانه های دو: لسی


این روزها این قدر هوا گرمه که آدم دلش نمی خواد تحت هیچ شرایطی از خونه بزنه بیرون. تو خونه هم، اگه مثل ما تو مملکت بی کولرها گیر کرده باشین، قدر نوشیدنی های خنک رو می فهمین.

هندی ها یه نوشیدنی دارن که شاید اسمش رو شنیده باشین: لسی به فتح لام. نوع نمکین اش که دوغ خودمونه. نوع شیرین اش هم با میوه های مختلف درست میشه. من لسی انبه رو که امتحان کردم، می تونم توصیه کنم:

نصف فنجون ماست (یا شیر پرچرب) و یه فنجون انبه (من با کنسرو درست کردم اما از قدیم الایام گفته اند که تازه اش یه چیز دیگه است) با یه کمی یخ خورد شده -بسته به میزان گرمی هوا- رو با گوشت کوب برقی (اسمش رو درست می گم؟!) می زنیم. به اندازه ای که دوست داریم شیرین بشه، عسل می ریزیم اگه نداشتیم شکر یا قند داریم دیگه. قاشق قاشق اضافه می کنیم و قبلش مزه رو امتحان می کنیم که زیادی شیرین نشه. اگه زیادی سفت بود یه کمی آب اضافه می کنیم یا یخ (که بالقوه همان آب است).

الان دیگه لسی انبه آماده است. به جای انبه می شه آناناس هم استفاده کرد اما من عجالتا اطلاعی از خوشمزگی نتیجه ی کار با آناناس ندارم.

فوت کوزه گری: چند قطره آبلیموی (ترجیحا تازه) طعم رو عوض نمی کنه اما ماجرای عطش و این ها رو چرا.

---

روزبعدنوشت: آناناس های نازنین تان را برای لسی آناناس هدر ندهید. ساعتی پیش امتحان شد و جواب مطبوعی نداد.

عوض اش توت فرنگی امتحان کنید، با ماست نه کم چرب. (معمولی چرب هم کفایت می کند.)


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر