۱۳۹۰ فروردین ۱۷, چهارشنبه

کچل کچل کلاچه

مارک‌های خارجی و متنوع نودل رو علاوه بر مارک داخلی(؟) نودالیت میشه تو بازار پیدا کرد. بعضی‌هاشون علاوه بر ادویه، یه روغن‌هایی هم تو بسته‌بندی‌شون هست (در مورد نودالیت یادم نیست روغن داشت یا نه) که رنگ و روی دل‌پذیری ندارن. خود من هر وقت که این روغن‌ها رو توی بسته‌های نایلونی کوچیک می‌بینم یاد این می‌افتم:
کچل کچل کلاچه... روغن کله پاچه!‌ و خوب طبیعتا علاقه‌ای به خوردنش پیدا نمی‌کنم.
باری، اگه مثل من از این روغن‌‌ها بدتون میاد ولی دلتون هم نمیاد دور بریزین؛ چشاتونو ببنیدن و توی ماهیتابه با کمی کرهِ داغِ آب شده بریزین. دو تا تخم مرغ روش بشکونید و مقدار قابل توجهی فلفل سیاه و سماق روی ماجرا بپاشید و در آتش تند با سرعت زیاد هم بزنید.
حالا چشما و دهنتونو باز کنید. اگه خسته و گرسنه از سر کار اومدین و تو یخچال چیزی جز تخم‌مرغ کوفتی با همون قیافه ضایع همیشگی نیس این چاره خوبیه.

+ اگه دسترسی به اون روغن کلاچه ندارین نعناع داغ کار مشابهی می‌کنه.
+ مثل تمام خوراک‌های دیگه‌ام، من به ماجرا پیاز و سیر داغ طلایی با زردچوبه هم اضافه می‌کنم.

نوش.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر