۱۳۸۸ اسفند ۲۴, دوشنبه

اندر احوالات مربا!

اگر تا حالا فقط مربا رو با کره گذاشتی روی نون بربری یا سنگگ داغ بعدم هوممممممممممممممممم؛ جونم برات بگه که هر چی خوردی نوش جونت:) گوشت شه به تنت که ما ی ساله از این نعمت محرومیم:(
ولی باید برات بگم که می تونی برای ی عصرونه یا بلکم دسر، مربا رو با موجودات دیگه هم قاطی کنی بعد بگی هومممممممممممممممممممممم. فی المثل:
-ی پنج دقیقه شیر رو بذار بیرون که با دمای اتاق همدما بشه بعد دو سه قاشق مربای مورد علاقه ات رو بهش اضافه کن، ی هم بزن و قاشق قاشق شیرمربات رو مزه مزه کن و زندگی رو در آغوش بگیر.
- انواع بیسکویت که داری تو خونه چند مدلش رو همچین با سلیقه بچین تو بشقاب، خیلی شیک رو هر کدوم ی ذره مربا بریز؛ مثلا ترکیب بیسکویت ترد (شور) با مثلا مربای آلبالو، ای جونمممممممممممممم.
- بستنی از این کیلویی هاش که می گیری میذاری تو یخچال تو اون سوز تابستون جیگرتو خنک کنه، وقتی می ریزیش تو کاسه ی بلور ی انجیر درسته از مربا بذار روش این شربت مربا رو هم خوشگل بریز روش. وای بر مننننننننننننننن.
- اگرم در مملکتی و دستت به فالوده ی شیرازی می رسه، اون آبلیمو رو که ریختی روش همچین ملسش کرد، مثلا بردار مربا هویج بریز روش ... یک ترش و شیرینی میاد تو دهنت خود رویا!

اگر قبلاً اینا رو امتحان کرده بودی که خب الان ی بار دور هم کیفش رو بردیم که قدما گفتن"وصف العیش، نصف العیش"
اگرم ترکیب دیگه ای بلدی بیا بگو که مام بریم تو کارش
و گرنه که اینا که من گفتم ی بار امتحان کن! بعد بیا با هم صحبت می کنیم:)

خلاصه اش اینکه دنیا به کامت:) شاد باشی:)

۳ نظر:

  1. خانوم اجازه؟ ما یک بار از زور نداری مربای هویج رو با استامبولی خوردیم خیلی حال داد

    پاسخحذف
  2. منم می خواستم از مربا بنویسم فاخته! فکر کنم همه ترکیب مربا و شیربرنج رو بلدن اما مربا و ماست هم خوب میشه! مربای آلبالو یا توت فرنگی با ماست یه ترکیب وطنی میشه مشابه این ماست میوه ای های ممالک خارجه.
    در ضمن چیزی که به نظر من، ما ازش محرومیم ترکیب نون سنگک یا بربری با خامه و مرباست که... نوش جون رفقایی که از این نعمت محروم نیستن... از ما هم یاد آرید!

    پاسخحذف
  3. منم با مربا با ماست موافقم خوب میشه مربای آلبالو با ماست کم چرب بعد از نهار خوب میشه.

    پاسخحذف